Wie ‘sorry’ wil zeggen en zelf weinig tijd heeft, stuurt Katja, Samantha of Suzanne. Katja betuigt spijt bij vrienden en familieleden, Samantha doet het vooral goed bij je moeder of partner en Suzanne zorgt ervoor dat je weer met je collega of vader door één deur kunt. Dat blijkt uit de minitest op Bloemetiquette.nl, een onderdeel van Topbloemen.nl, de grootste bloembezorger van Nederland. Daar kun je bloemadvies krijgen door reden (geboorte, overlijden, geslaagd) te combineren met ontvanger (vader, collega). Katja is stijlvol, prachtig en kleurrijk, Suzanne verrassend en prachtig en met de dankbaarheid die Samantha uitstraalt kunt u het weer helemaal goed maken met uw partner.
Volgens marketingmanager Mathijs Jansen van Topbloemen.nl kan de samenstelling van de sorry-boeketten variëren. ‘Ik weet niet eens of ze nu zo beschikbaar zijn, want het is natuurlijk afhankelijk van het seizoen. Rozen doen het altijd goed in een romantisch sorry-boeket.’ Over seizoensinvloeden op de sorry-vraag is hem niets bekend. Overigens verwijzen de namen van de boeketten niet naar de samenstellers of naar de directie van Topbloemen. ‘Nee hoor, al onze boeketten hebben vrouwennamen.’ Klanten kunnen tegen bijbetaling hun boeket opwaarderen naar groot of zelfs xl. Of dat de sorry verbetert is niet gegarandeerd. ‘Voor ons is het wel beter,’ zegt Jansen lachend, ‘maar ik kan niet in iemands portemonnee kijken. Als je de wagen van iemand in de prak rijdt, zou ik aan een xl denken.’ Een sorryboeket laten bezorgen is heel aardig, maar haalt het natuurlijk niet bij zelf excuus aanbieden, erkent Jansen. ‘Ik zou het persoonlijk doen.’