Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social'
aan te vinken.
Waarom is dit nodig?
Luc Ferrari hing een microfoon uit het raam van zijn hotelkamer in een dorpje aan de Zwarte Zee, en maakte muziek van een dorp dat wakker werd. Hij bewerkte de geluiden subtiel, en noemde het ‘Presque Rien’, bijna niets. Maar is dit wel muziek? En hoe moeten we daar dan naar luisteren? Of maakt dat niet uit? Yannis Kyriakides legt uit.
Een nieuwe aflevering van Galerie Moderne met componist Yannis Kyriakides, omringd door enkele fijne tips voor de komende week en fraaie nieuwe CD's.
Speellijst:
- La Carpinese (trad.) - Christina Pluhar
- Alfio Antico: Silenzio d'Amuri - Christina Pluhar
- Heinrich Ignaz Franz Biber: Sonate voor viool en b.c. nr.13, "Rosenkranz-Sonate" - compleet - Rachel Podger [viool] & David Miller [theorbe] & Marcin Swiatkiewicz [klavecimbel + orgel]
- Peter Warlock: Serenade voor strijkorkest, 1922, "For the 60th birthday of Frederick
Delius" Academy of St. Martin-in-the-Fields o.l.v. Neville Marriner
- Peter Warlock: Bethlehem down - New York Polyphony
- Theodor Schwartzkopff: Sonate a tre - Wouter Verschuren & Kathryn Cok
- Luc Ferrari: Presque rien: lever du jour au bord de la mer - veldopname