In Het Weeshuis van de Nederlandse Muziek wordt muziek gespeeld die ten onrechte vergeten dreigt te worden. En wat bijzonder is: de muziek - meestal ongeveer 20 minuten - wordt gespeeld, van toelichting voorzien, en dan nòg een keer gespeeld. Componist David Dramm praat met de componist, of met iemand die ons meer kan vertellen over de muziek die ten gehore wordt gebracht. De avonden zijn doorgaans in Splendor, Amsterdam, maar op 18 maart is Het Weeshuis te gast bij Donemus in Den Haag, en op 8 april in Het Muziekgebouw in Amsterdam. Volg Het Weeshuis ook op Facebook!
4 februari 2017, Splendor Amsterdam. Jan Ingenhoven en Daniël Ruyneman.
Het tweede seizoen van Het Weeshuis van de Nederlandse Muziek trapt op zaterdag 4 februari af in Splendor in Amsterdam met een editie rondom het boek Een behoorlijk Kabaal van Jacqueline Oskamp. Oskamp is voor deze editie gastprogrammeur en tafelgast. Zij selecteerde twee werken van Nederlandse componisten die onterecht in de vergetelheid zijn geraakt: Jan Ingenhoven (1876-1951) en Daniël Ruyneman (1886-1963). De Derde Vioolsonate van Daniël Ruyneman wordt gespeeld door Heleen Hulst (viool) en Gerard Bouwhuis (piano). Heleen Hulst speelt daarnaast met Astrid Haring (harp) en Mick Stirling (cello) deel V uit Cinq pièces voor viool, cello en harp (1918) van Ingenhoven.