De avonden
HET EERSTE UUR
Gesproken uitzicht van Tim Metz, filmmaker in Amsterdam
Over muziek.
Ageeth de Haan maakt liedjesvoorstellingen voor peuters en kleuters. En niet zomaar: je hebt als artiest voor het jongste publiek wel degelijk ook een opvoedende taak, vindt ze. Aad van Nieuwkerk praat met haar. Gelden voor grote-mensen-kunst dezelfde kwaliteitscriteria als voor kinderliedjes?
De Radio Bergeijk radioreportage. Peer van Eersel op stap in de Kempen.
HET TWEEDE UUR
Music-Hall. Verhalen, gedichten, acts en muziek : Dit keer met bijdrage oa. van Thomas Verbogt, Hans Vervoort, Hans Aarsman en D.Hooijer. Muziek: Music Hall Orkest en Terry Binion & Marjolein v.d. Klauw. Presentatie: Anton de Goede.
Rechtstreeks vanuit Studio Desmet en vrij toegankelijk voor publiek. Adres: Plantage Middenlaan 4a Amsterdam.
HET DERDE UUR
Architectuur door Marten Minkema .
Bij de sloop van scholen en ziekenhuizen verdwijnt veel ingebouwde kunst: wandmozaïeken, schilderingen en reliëfstenen. Vooral na-oorlogse kunst loopt gevaar omdat hun drager – het gebouw zelf – nog te jong is om als monument in aanmerking te komen. Yteke Spoelstra (Bureau Monumenten) en Frans van Burkom (Instituut Collectie Nederland) inventariseren de bedreigde kunst in de bedreigde gebouwen. Marten Minkema loopt met hen mee door Amsterdam.
Muziek uit de Caraïben, door Bas Springer. afl 40 Haïti dl 3: Weber Sicot
De eerste bladzij. Eerste pagina van van de nieuwe roman “Breekbare dagen” van Philippe Besson voorgelezen door Wim Brands (uitgegeven bij Ambo)