Het thema van de uitzending liet weinig twitteraars koud. Wel hoopten sommigen bij aanvang dat het geen vijftig minuten lang durend reclameblok zou worden.
Of écht duurzaam ondernemen nog wel mogelijk is? Veel kijkers hadden er na het zien van de duivelse dilemma's in de uitzending nog steeds geen antwoord op. Op Twitter overheerste dan ook het respect voor de 'onvermoeibare' en 'dappere' Bas van Abel.
Meer artikelen bij deze aflevering
Reclameblok?
Fascinerend en misselijkmakend
Maar wanneer duidelijk wordt dat dat niet de insteek is, raken veel kijkers al gauw gefascineerd door het complexe productieproces van een ogenschijnlijk simpele telefoon.
Diepe indruk
Met name de persoonlijke strijd waar Bas van Abel in verwikkeld raakt maakt op veel kijkers een diepe indruk.
Denkmateriaal
Al met al een uitzending die veel kijkers aanzette tot nadenken...
... en een enkeling met prangende vragen verdwaald achterliet.
'De eerlijke onderneming' gemist? De aflevering is hier te bekijken.