Hilversum • Veel lezers vragen zich terecht af waarom trouwe leden van de VPRO nooit een attentie of een bedankje ontvangen.
Wekelijks nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.
oud zeer onder de leden
m& m & sjaal
Amsterdam • ‘Bij de Missverkiezing van de VPRO werden we wel mooi eerste! (Afdeling comedy, Nederlandstalig, vrouwen tussen 45 en 50, afspelend in een kantooromgeving, met de naam toren in de titel.)’ Die woorden schreven Margôt Ros en Maike Meijer van Toren C op hun facebookpagina onder deze foto. Leuk, maar dikke onzin natuurlijk, want deze kanjers kunnen met hun negentig, zestig, negentig nog lang geen veertig zijn. Hoe dan ook, Margôt en Maike zijn wel, en mooi, de eersten met een kriebelvrije VPRO clubsjerp.
nabezorgd
Amsterdam • De VPRO Gids en daarom ook de Campagnecourant werd in een hele straat in Amsterdam niet bezorgd. CC-Hoofdredacteur Hugo Hoes ging zelf orde op zaken stellen. AT5 legde de actie vast.
uitgeworven
Rotterdam • In 1991 werden onder leiding van Boudewijn Paans, oud-hoofdredacteur van de VPRO Gids, in tweeënhalve maand 160.000 leden geworven, onder het motto ‘Stop de verloedering. Stem VPRO.’
Mijnheer Paans, wat was het geheim van die campagne?
‘Een paar ideetjes willen nog wel helpen.’
Daar komt u niet mee weg. Wat was dé succesfactor?
‘Mijnheer, ik kom overal mee weg. De campagne spreekt voor zich.’
Zou zoiets nu ook nog kunnen?
‘Met een duidelijke boodschap lukt dat.’
Hoe?
‘Tja...’
Wanneer heeft u voor het laatst een lid geworven?
‘Zeg mijnheer, we blijven niet aan de gang.’