Hilversum • Lid worden van de VPRO doe je niet alleen voor het cadeau, vertelde directeur Lennart van der Meulen in Campagne Courant #1. Maar dat mag wel, en is de snelste manier om een door voormalig televisiemaker Maxim Hartman gemaakt baksteentje te krijgen.
Wekelijks nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.
steengoed
klantbeeld vpro
Amsterdam • Een gespecialiseerd onderzoeksbureau heeft in opdracht van de VPRO een marktanalyse gemaakt van de doelgroepen van deze omroep om deze nog beter (lees: geraffineerder) te kunnen benaderen.
Terwijl van alle huishoudens in Nederland 26,5 procent tot deze groepen behoort, is dat onder abonnees maar liefst 53 procent. Zoals aan de namen al te horen is, zijn deze groepen niet echt armlastig. ‘Welverdiend genieten’ bijvoorbeeld, heeft een auto, een koopwoning en geeft gul aan goede doelen. Daarnaast is men niet alleen gek op de kleinkinderen, maar ook op puzzelen. Kunnen ze mooi samen de rebus oplossen. (Volgende week: ‘Elitaire topklasse’)
sunny & sjaal
Amsterdam • ‘Hou ik hem zo recht?’ Ja hoor, Sunny Bergman, helemaal goed. En nu weer inleveren, want er zijn meer mensen die op de foto willen met deze mooie clubsjaal. Sunny zagen we op de presentatie van het nieuwe VPRO-seizoen en de campagne pro VPRO. Daar gaf ze een toelichting op Sletvrees?, haar nieuwste documentaire. Sjaalangst kent ze in ieder geval niet. Overigens bleken na afloop van dit evenement de prototypen van de blauwe en grijze sjaal verdwenen. Hoe dat heeft kunnen gebeuren, is waarschijnlijk door camera’s geregistreerd. Mochten deze sjaals niet snel worden terugbezorgd, desnoods anoniem, dan worden de camerabeelden aan de media overhandigd.