Nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.

aanbieding

Amsterdam • In de gewoonste zaak van de wereld is men ook pro vpro, zagen we in een van hun Amsterdamse filialen.

De vpro-campagneleiding noemde dit in een eerste reactie ‘dikke prima,’ en daaruit blijkt dat hun vocabulaire na drie maanden campagnevoeren al aardig is aangetast. Alleen slogans worden nog gebezigd en dat is zorgelijk. Vooral omdat het leden werven nog moet doorgaan tot en met maart 2014. Enfin, wel leuk is het dat nu iedereen voor nog minder dan de prijs van een lidmaatschap al de complete chocoladeslogan thuis kan hebben. In puur, wit of melk met of zonder hazelnoot.
En nog leuker is dat lezers van de Campagne Courant op vertoon van deze foto kunnen vragen om een flinke korting bij de aanschaf van hun chocolade­letters.
Let wel, deze bijzondere aanbieding geldt alleen voor de campagneletters o, v, r en p.
(Niet i.c.m. andere aanbiedingen en maximaal 2 r’s, 2 p’s, 2 r’s en 1 v per persoon.)

rebuzz

Hilversum • De rebus blijft de  gemoederen in puzzelkringen flink bezighouden.

Zo noemt Tynke de beer uit rebus 9 te bont (dier –r = die), meldt Mies dat ze Heleen van Royen niet kent en vraagt Laura zich af of rebus 12 toevallig ook een verborgen horoscoop is. Want #12 spreekt van een hoger niveau en dat komt overeen met haar 5 gymnasium: ‘hét helse jaar.’
Overigens noemt zij de sjaal nu al ‘episch’ en dat kunnen de wolleverende merinoschapen uit Aarle-Rixtel in hun vacht steken. Lang niet iedereen las de facebook-duim als ‘vind ik leuk,’ maar ‘oké’, ‘top’, ‘goed’ en ‘klasse’ vond de puzzelredactie niet goed. En dat mannen nooit winnen gaat sinds vorige week niet meer op. De laatste opmerking komt van Ina, volgens haar ziet geen enkele grootvader eruit als de opa uit rebus 9. ‘Het lijkt meer op een Indiase goeroe.’
Natuurlijk is de puzzelredactie zeer (hier plaatje wespachtig insect + l) met alle opmerkingen. Hun hoofd Public Affairs noemt dit enigszins bezorgd nog maar het begin. ‘Nu het kouder wordt doen ze alles voor een sjaal.’

En jij...(3)

Hilversum • Willem van Zeeland, hoofd VPRO 3voor12, al een lid geworven?

‘Oh, ik was toch nog niet aan de beurt voor deze rubriek? Wel dus. Mijn vrouw is de enige die ik lid heb gemaakt, alleen moet ik dat nog wel even formaliseren. Ga ik eens even heel snel doen.
Ja, het is een grof schandaal. Maar op Lowlands, waar we met 3voor12 waren, hebben zich wel vijfhonderd nieuwe leden gemeld. Via Facebook heb ik een oproepje gedaan maar of dat wat heeft opgeleverd weet ik niet. Ik zal nog eens wat mensen persoonlijk gaan benaderen.’

oud papier (6)

Hilversum • Dit kunstwerkje komt van Marian van den Hoek. Ze plakte tissues op de cover van VPRO Gids #44, kleurde daarna de insecten in en maakte met zacht zwart potlood de witte achtergrond donkerder. Ook iets nieuws gemaakt van uw Campagne Courant of VPRO Gids? Laat het ons weten.

deel/duo abo

Hilversum • Verschillende lezers hebben zich bij ons gemeld met de vraag of de Campagne Courant ook los te verkrijgen is. Dus zonder de VPRO Gids als bijlage. Op zich een aardig idee, maar de hoofdredacteur van de VPRO Gids wil daar niets van weten en reageert geprikkeld op de suggestie. ‘En waar blijven wij dan?’ Met iets dat klinkt als ‘eind zoek’ verbreekt hij de verbinding.