Hiversum - Niet alleen de VPRO, ook andere omroepen zijn hard op zoek naar nieuwe leden.
Die probeert men niet alleen over de streep te trekken met radio- en televisieprogramma’s of een gids, maar ook met speciale winkelaanbiedingen. En die vormen, zeker met het oog op de komende cadeautjestijd, wél een serieuze bedreiging voor de eigen ledenwerfcampagne. Want bij de ncrv bijvoorbeeld kunnen leden voor een schamele zes eurootjes al eigenaar worden van een fraaie De rijdende rechter-mok met het portret van mr. Frank Visser. En voor een tientje koop je daar vier Man bijt hond-theelepeltjes bij waarmee je soepeltjes kunt roeren in die mok. En dat natuurlijk pas na het omdoen van het Man bijt hond-schort. Trosleden maken voor 6,75 hun (klein)kind gelukkig met een Trosslabbetje of een exclusief Troskroontje van 1,35. En voor slechts 2,66 bestellen ze daar ook even het boek Wereldvrouwen van Ivo Niehe bij voor zichzelf. De kro biedt een Mariakalender aan voor 7,50 en verwent de achterban met een boerenbonte Boer zoekt vrouw-hand- en theedoek voor 9,95. Wij noemen dat gewoon weggeven en zijn zeer benieuwd wat de gehaaide marketeers van de vpro hier tegenover gaan zetten.