Hilversum - Lennart van der Meulen, directeur VPRO (lid nr. 330045)
Wekelijks nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.
spreek je uit: pro vpro
meer, puur, pro
Hilversum/Den Haag - Zolang uitzendlicenties aan ledenaantallen gekoppeld zijn, blijven ledenwerfcampagnes een regelmatig terugkerend fenomeen in Hilversum. Onderhand is er dan ook al een aardig rijtje campagneslogans verzonnen door creatieven. Het valt op dat die steeds korter worden. Werd in de jaren tachtig door de VPRO nog geworven met de slogan ‘Stop de verloedering’, een decennium later was ‘Feest voor de geest’ het motto. Daarna volgden ‘Meer VPRO’, ‘Vrijplaats VPRO’ en ‘Puur VPRO’. Nu dus het bondige ‘Pro VPRO’. Als deze trend zich doorzet, krijgen we straks wellicht ‘Nu VPRO’ of ‘Ja VPRO’, en daarna gewoon weer: ‘VPRO’.
bel els
Hilversum - Op de afdeling ledenservice van de VPRO is aan de vooravond van de ledenwerfcampagne van zenuwen niets te merken. Althans niet bij de bijna zestigjarige Els Kok-Corts die daar al meer dan een kwart eeuw werkzaam is. Hoeveel leden heeft ze in die tijd al ingeschreven? ‘Dat is niet te tellen. Maar op een dag kan ik er ongeveer 250 inschrijven. Of uitschrijven, ha ha. Maar naast in- en uitschrijvingen zijn er altijd andere werkzaamheden zoals adreswijzigingen. Daarnaast krijgen wij ook alle telefoontjes en mailtjes als er bijvoorbeeld iets verkeerd in de gids staat. Ik denk wel dat er tijdens de campagne wat uitzendkrachten bijkomen.’ En als het een succes wordt ligt er vast een vette bonus klaar? ‘Ik denk het niet. We zijn al twee weken aan het zeuren om net zo’n T-shirt als de nieuwe leden krijgen.’
Els bellen? 035 6712888.