De eerste aflevering gaat over reclame. over mensen die opmerkelijke manieren hebben om hun waar aan de man te brengen. Want al breng je nog zo’n speciaal product op de markt, het zal zichzelf niet verkopen.
Reclame maken is meestal een duur grapje, maar niet voor Mursaleen in Pakistan. Hij heeft een kraampje waar hij speciaal halalparfum verkoopt, zonder alcohol. Een gat in de markt in het islamitische Karachi, maar dat betekent niet dat Mursaleen nooit hoeft te adverteren. Dat doet hij door de naam van zijn parfumkraam met een spuitbus op iedere vrije muur in de buurt te kalken.“Ik ben hiervoor al een paar keer opgepakt, maar ik heb geen geld voor een dure marketingstrategie zoals de bekende multinationals,” aldus Mursaleen.
Die grote multinationals vertrouwen in Nederland graag op enthousiaste merkambassadeurs zoals Cindy uit Enkhuizen. In deze eerste aflevering zien we dat zij gratis nieuwe producten thuis gestuurd krijgt om uit te proberen. Vervolgens nodigt Cindy al haar vriendinnen uit om onder het genot van een plak cake honderduit te kletsen over vaatwastabletten met powerballs en superzachte zakdoekjes. Met deze mond-tot-mond reclame hopen de adverteerders dat hun merk een beetje gaat leven onder de doelgroep. En buzzmarketeer Cindy vindt het helemaal niet erg om gratis reclame te maken voor grote bedrijven: “Ik doe toch niks liever dan kleppen.”