De laatste jaren hebben social media zich ontwikkeld naar een complexe en essentiële bron van video’s en nieuws. Video’s van ooggetuigen worden nu standaard meegenomen in allerlei soorten nieuws. Het ontstaan van nepnieuws en nieuwe technologieën zorgt ervoor dat het voor media moeilijk is om authentieke video’s te herkennen en feiten van fictie te scheiden. Door de unieke combinatie van speciaal getrainde journalisten en nieuwe technologieën specialiseert Storyful zich in het inzichtelijk maken van al het nieuws op social media.
Michael Hess is de marketing- en communicatiemanager van het content-verificatiebureau ‘Storyful’. Storyful analyseert verschillende platformen zoals Facebook, YouTube en Twitter om nieuwe, belangrijke trends in ‘nieuws’ te ontdekken en begrijpen.
social media: een belangrijke nieuwsbron
Meer artikelen bij deze aflevering
The Storyful Newswire
Een van de grootste focuspunten van Storyful is het onderscheiden van ‘echt’ nieuws en ‘nep’-nieuws of onjuist nieuws. Zo proberen ze allerlei journalistieke media-gereedschap te geven om nepnieuws te herkennen op sociale media.
Het nieuwe platform ‘the Storyful Newswire’ geeft gebruikers meer informatie over belangrijke nieuwe evenementen, trends en nieuws. Het voorziet gebruikers van content en video’s rondom nieuwe verhalen en heeft een speciale zoekfunctie waardoor gebruikers heel snel en efficiënt nieuws kunnen ontdekken. Het doel van dit nieuwe platform is om media te helpen om snel goede en betrouwbare bronnen op social media te vinden voor het maken van content en nieuws. Lees hier meer over de Storyful Newswire.
Voor het optimaliseren van het gebruik van social media voor nieuws verdiept Storyful zich ook in het gebruik van kunstmatige intelligentie en ‘machine learning’ in online marketing. In een interview met MediaPost zei Michael Hess hierover:
meer
- Lees hier meer over de verschillende case studies van Storyful.
- Luister hier naar de interessante podcasts van Storyful.