• menu
    • voorpagina
    • afleveringen
    • meet-ups
    • archief van de toekomst
    • podcast
    • Onderwijs
    • over
  • categorieën
    • duurzaamheid
    • economie
    • samenleving
    • media
    • politiek
    • technologie
    • wereld
    • wetenschap
  • nieuwsbrief
Zoek
©
word lid

U bent hier:

  1. programma's
  2. tegenlicht
  3. artikelen
  4. bijlagen
  5. 2016 - 2017

what makes you click

  • Klik hier om te verdwijnen

    23 september 2016

    Als de technologie zich steeds verder blijft ontwikkelen, hoe ziet onze toekomst er dan uit? Met de aflevering 'What makes you click' als uitgangspunt schetst researcher William de Bruijn twee scenario's.

  • 'Er wordt ons een grote spiegel voorgehouden'

    Schrik, afkeer en zelfreflectie. Dat riep de aflevering 'What makes you click' op bij kijkers. Ook leidde het tot reacties van online marketeers: die waren minder blij met manier waarop hun werkveld belicht werd.

  • Wat weet en meet de VPRO?

    Ook de VPRO maakt gebruik van cookies en trackers. Maar wat weet en meet de VPRO allemaal aan de hand van jouw surfgedrag? Hieronder een uitleg.

  • Hoe we verleid worden

    Eindeloos scrollen door Facebook, doorklikken op nieuwssites of constant je telefoon checken voor nieuwe meldingen. Het overkomt ons allemaal. Of beter gezegd, we trappen er allemaal in. Achter elke bekende site of app zitten namelijk verleidingsmechanismes die zoveel mogelijk tijd van ons eisen.

meer hoopvolle verhalen?

luister de Tegenlicht podcast

Over de wereld van morgen is nog veel ongewis. Toch vangen we soms een glimp op van de toekomst. In de Tegenlicht Podcast gaat maker Roland Duong in gesprek met denkers en doeners die de toekomst vormgeven en hun visie met ons willen delen. Waarover zijn ze kritisch en waar is ruimte voor hoop?

luister de podcast →

 

thema's

  radicale hoop

alle afleveringen
meet-ups
podcast
over ons
nieuwsbrief
archief van de toekomst

VPRO Backlight: 
tegenlicht in English

categorieën 
wetenschap
technologie
samenleving
politiek
wereld
duurzaamheid
media
economie