'Hans Zimmer zijn muziek raakt mij. Het is groots, episch en opzwepend. Toch kan ik er nog steeds bij nadenken, wat heel fijn is bij het schrijven. Het nummer Time gaat echt in mijn onderbewuste zitten. Op YouTube is een versie te vinden waar de compositie in een tien uur durende loop is gegoten. Wanneer ik dit opzet bij het schrijven brengt het me in een flow. Het begint zacht, en traag, en daarna prikkelt het mijn creativiteit. Dan ben ik in een stream of consciousness.
Als ik de tien uur durende YouTube versie aanzet, ben ik op gegeven moment niet meer bewust aan het luisteren. Dit nummer geeft mij een groter bereik tijdens het schrijven. Grote en kleine onderwerpen, alles komt aan bod. Wanneer een nummer onder mijn huid kruipt kan ik bij al die onderwerpen. Ik heb allebei mijn voorstellingen geschreven op dit nummer. Eerst Oer, deze voorstelling gaat over in hoeverre we ons instinct nog gebruiken. Daarna heb ik Stamboom Monologen met Time op de achtergrond geschreven. In Stamboom Monologen vertel ik met persoonlijke monologen over mijn zoektocht naar hoe het is om in Nederland een jonge zwarte vrouw te zijn. Dat het mij lukt om over verschillende onderwerpen te schrijven op dit nummer komt ook door de verschillende lagen die de compositie zelf aanraakt. Het blijft bijzonder en neemt mij elke keer weer mee.'