Vrije Geluiden NPO Radio 4
Bachs cellosuites & de verschillen
Als je nou alle Gigues uit de zes Cellosuites van Bach achter elkaar zet, wat krijg je dan? Een waaier aan menselijke emoties, verpakt in een (snelle) dansvorm. Lucia Swarts vertelde er over in het interview dat je vindt als je op 'Nieuws' klikt hier op deze website. Of de link onderaan dit artikeltje volgt. Daarna is het in deze uitzending tijd om terug te keren naar een volstrekt vergeten componist uit de 16e eeuw: Simone de Bonefont. Eerder dit jaar bracht het Huelgas Ensemble olv Paul van Nevel een prachtig CD uit met zijn in een bibliotheek in Wenen ontdekte Requiemmis. Gecomponeerd in de zuidelijke helft van Frankrijk (De Bonefont was kanunnik in Clermont-Ferrand) en dat doet denken aan de polyfonie van Corsica...
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 1 in g BWV 1007, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 2 in d BWV 1008, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 3 in C BWV 1009, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 4 in Es BWV 1010, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 5 in c BWV 1011, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Johann Sebastian Bach: Suite voor cello nr 6 in D BWV 1012, Gigue (Lucia Swarts [cello])
Simone de Bonefont: Missa pro Mortuis, Offertorium : Domine Jesu Christe + Communio: Lux aeterna (Huelgas Ensemble olv Paul Van Nevel)
Trad.: U lamentu di Maria (A Filetta)
Dascha Dauenhauer: Berlin Alexanderplatz + Credits (Dascha Dauenhauer)
Skúli Sverrisson: Unfold (Gyda Valtysdottir)