Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social'
aan te vinken.
Waarom is dit nodig?
Het Concergebouw bestaat 125 jaar. Ronald Brautigam wilde voor deze gelegenheid een deel uit Kreisleriana spelen van Robert Schumann en hij ontmoet Elly Zwarts voormalig Hoofd Artistieke zaken en hartstochtelijk pleitbezorger van de Kleine Zaal.
Vandaag speciale aandacht voor de Kleine Zaal van het jubilerende Koninklijke Concertgebouw in Amsterdam. Een zaal die de invloedrijke musicus en criticus Daniel de Lange in 1888 het lieve lokaal noemde: 'De klank verkrijgt binnen deze muren een zekere molligheid en weekheid, waardoor de bekoorlijkheid van het materiaal, waaruit men muziek vormt, wordt verhoogd'. Bij ons te gast Elly Zwarts die tot haar afscheid in 1997 de organisatie van de kamermuziek van het Concertgebouw in handen had. Zij luistert vanaf haar oude vaste plek, rij 8, stoel 1 naar pianist Ronald Brautigam die zij nog uit zijn conservatoriumtijd kent. De Kleine Zaal fungeerde als springplank voor jong talent. We halen herinneringen op met de cellist Quirine Viersen, met het Van Baerle Trio en met de zangeres Miranda van Kralingen die een masterclass volgde bij Elisabeth Schwarzkopf, een zangeres die veelvuldig te beluisteren was in de Kleine Zaal.