De avonden
EERSTE UUR
Gesproken uitzicht van Hedde van der Meulen, kunstschilder in Heerenveen.
Het moment van Gijs Groenteman. Een wijze les uit de popmuziek, het indrukwekkende levensverhaal van mevrouw de Haan en Johnny Jordaan, en Jeroen Philippona over een oude boom.
Onder wooden. Annette den Heijer verbindt muziek aan tekst. 'Marie aime-le' en 'Verliefd', twee verhalen van Rudy Kousbroek, verschenen op luistercd van Rubinstein. Met 'Se tu m'ami' van Alessandro Parisotti gezongen door een hele jonge Elisabeth Schwarzkopf en muziek voor ondes martenot, gespeeld door Thomas Bloch.
TWEEDE UUR
Arnon Grunberg met een verhaal vanuit New York.
Wim Brands praat met neerlandicus Jan de Roder die een provocatieve bijdrage leverde aan het tijdschrift in boekvorm Armada dat deze maand volledig is gewijd aan de Duitse schrijver W.G. Sebald die ongekend populair aan het worden is. Volgens De Roder is de heiligverklaring volkomen ten onrechte.
Armeno Alberts over een fragment uit ‘I am sitting in a room’ van de Amerikaanse geluidskunstenaar en componist Alvin Lucier. CD: Alvin Lucier; label: Lovely Music.
DERDE UUR
Gijs Groenteman gaat op bezoek bij de culinaire journaliste Berthe Meijer om zich uitvoerig over het fenomeen joods eten voor te laten lichten. Het gesprek slingert zich van broodjes halfom via de Kabbala naar de concentratiekampen, maar begint met een uiteenzetting over een wonderlijk gebruik bij joodse mannen.
Muzikale verhalen: vier versies van Sam Cooke's onsterfelijke soulballad A Change Is Gonna Come - waaronder een nooit eerder gehoorde uitvoering van Bob Dylan ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van het Apollo Theatre in Harlem, New York.
Sprekende dichter: 'One-Way Ticket', 'Garduation' en 'Harlem'; drie gedichten voorgedragen door Langston Hughes.