Bijna elke tiener droomt ervan om even populair te zijn als bekende Youtube-sterren. Bijna elke content creator droomt van het bereik en de impact die deze jonge Youtubers hebben. Maar hoe zijn ze tot die plek gekomen? Samen maken ze Youtube tot één van de meest toonaangevende spelers in het moderne medialandschap, met een succes dat de oude, gevestigde spelers soms achter de oren doet krabben. Hoe overlappen en verschillen oude media als televisie met een nieuw medium als Youtube? Hoe is de huidige media-industrie te definiëren en welke nieuwe spelers komen daarbij kijken? Met verschillende spelers uit de industrie gaan we in op de vraag hoe de marketing, productie en advertising van de toekomst eruit ziet.
Vlissingen: Goudzoekers in Youtube-land
Een inkijk in de wondere wereld van de YouTube-industrie.
programma
Op 30 november organiseert ZB Planbureau en Bibliotheek van Zeeland in samenwerking met HZ Cult een VPRO Tegenlicht Meet Up in CineCity in Vlissingen.
Titel: Goudkoorts in YouTubeland. Het wordt een bijzonder leuke en interessante Meet Up voor iedereen die YouTube kijkt.
Dagelijks beginnen hordes jongeren een eigen YouTube kanaal in de hoop zoveel mogelijk views te scoren en geld te verdienen. Een ware goudkoorts die ervoor zorgt dat deze vloggers voortdurend de grenzen opzoeken.
YouTube is in sneltreinvaart uitgegroeid tot één van de machtigste online platforms ter wereld. Tegenwoordig droomt bijna ieder kind ervan om rijk en beroemd te worden op het videoplatform.
Tijdens de Meet Up nemen we samen met vloggers en deskundigen een kijkje in de wereld van de YouTubers, de marketeers en managers om uit te vinden wat de financiële en psychologische consequenties zijn van een online verdienmodel met ‘You’ als unique selling point.