Hoe zou een wereld zonder billboards, banners, pop-ups en online commercials eruit zien? In 2020 wordt wereldwijd bijna 600 miljard euro uitgegeven aan reclames. Een gemiddelde Nederlander ziet meer dan 5.000 commerciële boodschappen per dag. Maar met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online commercials groeit ook de afkeer, het bewustzijn en de tegenbeweging. Een wereldwijde voorhoede van activisten, politici, wetenschappers en juristen vecht tegen de overvloed aan reclameboodschappen, zowel online als offline. Sinds het coronavirus Nederland heeft bereikt, is het straatbeeld vergeven met oproepen om thuis te blijven, zowel vanuit de commerciële hoek (Blijf thuis, bestel een boek) en de overheid (Hou je oma van de IC); kan reclame ook nuttig worden ingezet? Vanavond spreken we reclame-rebellen, reclamemakers en reclame-kenners over - je raadt het al - reclame. Een toekomst zonder reclame, kan dat? En hoe zou die er dan uit kunnen zien?
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?