Zo schreef ze in 1999 The Most Beautiful Girl in the World: Beauty Pageants and National Identity, waarin ze verslag doet van haar onderzoek naar miss-verkiezingen als een populair cultureel ritueel; een plaats waar nationale identiteiten, wensen en angsten over ras en gender worden uitgespeeld. Aan de hand van etnografisch onderzoek, waaronder interviews met de deelnemers en organisatoren, laat Banet-Weiser zien hoe beide partijen zichzelf constant op een bepaalde manier proberen neer te zetten en de vrouwelijke lichamen als een nationaal lichaam presenteren.
In 2007 schreef Banet-Weiser Kids Rule! Nickelodeon and Consumer Citizenship. In dit boek doet ze verslag van haar onderzoek naar de televisiezender Nickelodeon. In de Verenigde Staten is Nickelodeon de meest succesvolle commerciële televisiezender voor kinderen. Volgens Banet-Weiser ligt het succes van deze zender in de constructie van kinderen als burgers binnen een commerciële context: Nickelodeon biedt kinderen keuzes en macht binnen een wereld die voor hen gestructureerd is door regels van ouders.
Binnen het Aftermath Network richt Banet-Weiser zich op het soort advertenties waarmee bedrijven ten tijde van de crisis proberen hun merk opnieuw aan de man te brengen, en daarmee niet alleen hun merk, maar ook het kapitalisme een nieuw leven proberen in te blazen.
Sarah Banet-Weiser (VS) is universitair hoofddocente aan de Annenberg School of Communication, en aan de faculteit van Amerikaanse studies en etniciteit van de University of Southern California. Banet-Weiser doet onderzoek naar gender, media en jeugd.