Met zijn achtergrond als analist heeft Arora zich voornamelijk beziggehouden met consulting, IT, marketing en financiën. Voordat hij bij Google kwam, was hij directeur Marketing en lid van de Raad van Bestuur van T-Mobile. In die hoedanigheid stond hij aan het hoofd van alle activiteiten op het gebied van productontwikkeling, terminals, merk- en naambekendheid en marketing van T-Mobile in Europa. In 1999 begon hij te werken bij Deutsche Telekom en richtte hij T-Motion PLC op, een mobiele multimediadochter van T-Mobile International. Voordat hij bij Deutsche Telekom ging werken, was hij manager bij Putnam Investments en Fidelity Investments in Boston.
Arora haalde zijn MS en zijn CFA-certificaat aan het Boston College en een MBA van Northeastern University, allemaal met lof. Hij was werkzaam op de Adjunct Faculty van zowel Boston College en Northeastern University, waar hij lesprogramma's in bedrijfsherstructurering, lesprogramma's voor bedrijven en cursussen in financieel management ontwikkelde en onderwees. Arora is in 1989 aan het Institute of Technology in Varanasi, India afgestudeerd met een bachelorgraad in elektrotechniek.