De jury, bestaande uit Gonny van der Zwaag (oprichtster iPhoneclub), Rob van Bracht (Creative Director), Thomas Engel (directeur The Saints) en Hans Janssen (directeur WoodWing Software) over Money & Speed; Inside the Black Box: “De iPad-documentaire scoorde het best op alle gestelde criteria: functionaliteit, design, interactiviteit en verrijking, en – voor zover te beoordelen – het achterliggende businessmodel. “
Hans Janssen: “De content van deze app gaat hand in hand met de mogelijkheden die apps bieden. Het geeft een heel rijke beleving. Deze manier van kwalitatief hoogwaardige content maken is direct verkoopbaar.” Rob van Bracht: “De eerste Touchdoc van Nederland is meteen een schot in de roos, alles voelde logisch. Er is een compleet natuurlijke verbinding gecreëerd tussen content en medium. Money & Speed kan op een logische manier ervaren worden zonder als gebruiker de controle uit handen te moeten geven. Vermeldenswaardig zijn de prachtige info-graphics en strakke audio.”
Money & Speed: Inside the Black Box
De eerste iPad-documentaire in zijn soort geeft inzicht in het hart van de geautomatiseerde financiële wereld. De waar gebeurde thriller geeft aan de hand van gesprekken met direct betrokkenen en datavisualisaties tot in de milliseconde een reconstructie van de snelste en diepste daling van de Amerikaanse beurzen ooit. De TouchDoc werd ontwikkeld door Marije Meerman van VPRO Tegenlicht en Joris Maltha en Daniel Gross van Catalogtree. In deze gelaagde documentaire komen onderzoeksjournalistiek en minutieuze visuele analyses bij elkaar.