Dorst koos vier ondefinieerbare voorwerpen van afstuderende designers aan de Design Academy in Eindhoven die te zien zijn op de DDW. Vier jonge makers fantaseerden er vervolgens op los en maakten een commercial voor het design zonder te weten waar het werkelijk voor dient. En natuurlijk interviewde Dorst de designers zelf over hun ontwerp. En over de zin en de onzin daarvan.
Wie de afgelopen week heeft rondgesnuffeld op de Dutch Design Week zal het zich waarschijnlijk vaak hebben afgevraagd. Wat de fuck is dit nou weer? Dorst ging voor je op zoek naar het antwoord. En verzon meteen waar de designs ook voor hadden kunnen dienen.
Design Roel Deden
Is het een lokeend voor jagers? Een plastic speculum misschien? Of een handige tool om bessen mee te plukken? Joost, of sorry, Roel Deden mag het weten. Hieronder legt hij uit waar dit design echt voor is bedoeld. En links zie je de commercial die filmmaker Levi Verspeek met al zijn fantasie bedacht voor het design.
design Tijmen Smeulders
Dit design van Tijmen Smeulders heeft al iets duidelijkere vormen, maar kan ook nog steeds zoveel zijn! Regisseur Sophie Dros zag onmiddelijk futuristische taferelen voor zich en maakte daar haar commercial van. Terwijl Tijmen het eigenlijk zo simpel had bedoeld.
design louise knoppert
Tja en wat dit dan is. Iets met eten, daar lijkt het wel op. De lolly van de toekomst? Of supergestylde vibratortjes. Nee dat is raar. Toch wel iets wat met eten te maken heeft aldus designer Louise Knoppert. Dat dacht filmmaakster Emma Westenberg ook, maar dan anders.
design roman levi
Is dit een handlezer? Kun je hiermee de toekomst voorspellen? Of juist de toekomst uitstellen? We vroegen Lotte Schroder of ze een grafische advertentie wilde maken. En dat deed ze. Uiteraard vertelt ook designer Roman Levi over waar zijn design echt voor bedoeld is.