Argos

Het steeds kleinere verschil tussen commerciële en publieke omroepen

Argos over het steeds kleinere verschil tussen commerciële en publieke omroepen.
Over sponsoring van programma's van de publieke omroepen. Er zijn toenemende zorgen over de oprukkende commercie door middel van o.a. sluikreclame bij de Publieke Omroep. Publieke bestel is in feite al een commercieel bestel. De omroepen zijn furieus omdat ze beticht worden van toenemende commercialisering van de Publieke Omroep.
Hoe commercieel is de niet-commerciële omroep? Wat voor trucs gebruiken de omroepen om het Commissariaat voor de Media van het lijf te houden en toch een graantje mee te pikken?

De discussie over de toekomst van het Nederlandse omroepbestel laaide deze week op na uitspraken van FNV-voorzitter Johan Stekelenburg. Hij maakte zich boos over de ritselaars in Hilversum. Stekelenburg beweerde tijdens een toespraak dat omroepen wekelijks bij de FNV leuren om geld. ,,Hoe publiek is de Nederlandse omroep nog ?'', vroeg hij zich af. De omroepen reageerden furieus. Afgelopen dinsdag lichtte Stekelenburg zijn standpunt toe op Radio 5 in het NOS-programma Hansje Brinkers.

Abonneer je op Argos-podcast

De wekelijkse radio-uitzending van Argos is ook te beluisteren als podcast via ►Spotify ►ApplePodcasts ►Stitcher ►RSS-feed. Meer weten? Klik hier.