Natuurlijk blijf je het speurwerk van Argos wekelijks horen op de radio en zie je op NPO2 hoe Medialogica beeldvorming in de media op de snijtafel legt. Maar we brengen meer. Bijvoorbeeld: journalistieke podcastseries. Meeslepende audioverhalen zoals onze populaire reeks ‘De Moord op Patrick’. We debuteren op televisie met de documentaire ‘De lange arm van Iran’ en online brengen we kortere videoproducties, interactieve artikelen en speciale webseries. Bij steeds meer onderzoeken gooien we de luiken open en zoeken we actief de samenwerking met het publiek of met andere media, in binnen- en in buitenland.
Volg ons ‘grand-dossier’ Lost in Europe, over de schimmige smokkelnetwerken waarin jonge asielzoekers verstrikt raken. Help ons uit te zoeken hoe de hazen lopen bij de inkoop van medische hulpmiddelen of waarom er jaarlijks zevenduizend kinderen weglopen uit gesloten jeugdzorginstellingen. Toets je eigen mediawijsheid met onze Corona Debunker. Verdiep je in de wereld van ‘duurzaam’ stookhout met ons crossmediale project Money to Burn of laat ons je gidsen door het spiegelpaleis van de geheime diensten aan de hand van ons internationale spionage-dossier Cryptoleaks.
Kortom, op argosonderzoekt.nl kan je altijd terecht voor bijzondere verhalen. Immer grondig uitgespit en altijd genuanceerd verteld: op NPO Radio 1, NPO2 en online. Via onze site, social media kanalen en onze wekelijkse nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de beste onderzoeksjournalistiek in binnen- en buitenland.
Heb je een tip? Wil je samenwerken? Je kunt via onze site op verschillende manieren met de onderzoeksredactie in contact te komen. Ook anoniem, mocht je vrezen voor je positie of veiligheid.
Een groter en afwisselend aanbod aan verhalen, kort en lang, in beeld, geluid en tekst, in enkele dagen opgediept of pas na maanden spitten. Dát is wat argosonderzoekt.nl biedt, het nieuwe online platform waarin de redacties van Argos en Medialogica samenkomen en hun onderzoeksjournalistieke slagkracht bundelen.