Dit blijkt uit een inventarisatie door Argos van gesponsorde politieke berichten over de coronacrisis in de afgelopen weken. In vergelijking met Forum, dat steeds heeft gepleit voor een totale lockdown van Nederland, houden andere partijen het vooralsnog bescheidener.
De partij van Thierry Baudet gaf in een week tussen 21 en 25 duizend euro uit aan de promotie van berichten over de coronacrisis. Dat bedrag is vergelijkbaar met wat bijvoorbeeld de PvdA in het hele afgelopen jaar heeft gedaan op Facebook. Twaalf van de dertien gesponsorde berichten van Forum in deze periode van 12 tot en met 19 maart gingen over de aanpak van de crisis. De strekking: Nederland moet op slot en het kabinet toont niet genoeg daadkracht. Onder ieder bericht staat een link naar de pagina waar de lezer zich kan aansluiten bij Forum.
Dat de campagne volop aandacht genereert is te zien aan het bereik van de posts op Facebook en Instagram. Van de twaalf berichten bereikten er vier een publiek van een miljoen of meer. Dit zijn ook de berichten waar het meeste voor is betaald, namelijk 1.500 tot 8 à 9.000 euro per keer.