Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social'
aan te vinken.
Waarom is dit nodig?
In de rubriek Open Kaart, in het tweede uur van Nooit Meer Slapen, bepaalt de gast zelf welke vragen er worden gesteld door kaarten te trekken waarop prikkelende, persoonlijke vragen over leven en werk staan. Er is slechts één voorwaarde: eerlijk antwoord geven. Vannacht was het de beurt aan Sjoerd Mossou. In zijn boek 'Friet met Van Basten' komen zowel de absurditeit van als de liefde voor voetbal naar voren.
De Vlaamse schilder Sam Dillemans heeft lak aan tendensen, hypes en modes. Voor hem zijn Van Gogh, Picasso, Rubens of Goya geen schilders uit een ver verleden, maar leven ze voort vandaag. Ze inspireren hem dagelijks, blijkt uit de documentaire 'Sam Dillemans, de waanzin van het detail'. En ze deprimeren en frustreren hem ook. Hun grootsheid gaat hij nooit evenaren, maar iedere dag opnieuw geeft hij zich vol overgave aan de kunst. De zojuist geopende Tentoonstellingsruimte Sam Dillemans, in Antwerpen, toont een beknopt overzicht van schilderijen tot grafiek, van zijn jeugdwerk tot de huidige landschappen. Pieter van der Wielen spreekt met Sam Dillemans. Verder aandacht voor de herkomst van ideeën naar aanleiding van de zaak rondom Led Zeppelins 'Stairway to Heaven', dat wel erg lijkt op het nummer 'Taurus' van Spirit. En we spreken journalist Sjoerd Mossou over zijn boek 'Friet met Van Basten', waarin zowel de absurditeit van als de liefde voor voetbal naar voren komen.